Choć rodzice zwykle bardzo tego nie chcą, ich dzieci szybko rosną. Jednym z kluczowych momentów w życiu rodziny, jest zapisanie dziecka do przedszkola. Ale w związku z tym nastaje ważne pytanie – jakie przedszkola Gniezno są lepsze – prywatne czy publiczne. W tym artykule powiemy o różnicach między placówkami publicznymi a niepublicznymi. Zapraszamy do lektury.
Przedszkola prywatne – Cechy, zalety, wady
Przedszkola prywatne mają coraz więcej zwolenników. Z czego to wynika? Modę na prywatne przedszkola Gniezno otworzyła pandemia. Zwykle prywatne placówki są mniejsze, grupy dzieci wynoszą do kilkunastu osób. Nierzadko bardziej dba się o higienę. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo, na które również nierzadko większą wagę przykłada się w przedszkolach niepublicznych. Jednak nie jest to reguła, ze prywatne oznacza czystsze i bezpieczniejsze. Na pewno znajdzie się tam nowsze meble, zabawki, gry, kolorowanki, prawdopodobnie ściany będą częściej odmalowywane i tak dalej. Jednak są to rzeczy, na które większą uwagę zwracają dorośli, a nie dzieci. Ale jeśli dziecko jest niepełnosprawne fizycznie lup cierpi z powodu upośledzenia umysłowego to łatwiej znaleźć przystosowane przedszkole z wykwalifikowaną kadrą wśród placówek prywatnych. Wadą tych placówek są ceny. Nie każdego stać, by co miesiąc płacić od 700 do 1500 złotych.
Placówki publiczne
Większość dzieci uczęszcza do placówek publicznych, ponieważ są one znacznie tańsze. Czy są gorsze? Niekoniecznie. Dziś normy nie pozwalają na utrzymywanie placówek przeznaczonych do rozwoju dzieci w złym stanie. Oczywiście kwestia remontu jest dość kontrowersyjna, jednak pewne jest jedno – stan budynku, pomieszczeń nie może w żaden sposób zagrażać życiu i zdrowiu dzieci i dorosłych. Zanim podejmiesz decyzję poznaj kilka miejsc. Porozmawiaj z przedszkolankami, rodzicami, poczytaj opinie w Internecie. Zastanów się, czy dane przedszkole Gniezno nie jest za daleko od twojego domu, czy zdążysz odbierać swoją pociechę na czas. Zdecydowanie warto zapisać malucha do przedszkola. Badania dowodzą, że pięcioletnie dzieci, które od roku chodzą do przedszkola są bardziej odważne, lepiej mówią i potrafią nawiązywać znajomości znacznie szybciej niż te, które do przedszkola nie uczęszczają.